Cem Boyner: Bu ülkede sabah uyandığınızda ne olacağı belli değil

Ticari Gayrimenkul Geliştirme Şirketi ECE, 25. Yılını Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde Kutladı

Türkiye ve Avrupa piyasalarında faaliyet gösteren ticari gayrimenkul geliştirme yönetimi ve danışmanlık şirketi ECE, Türkiye’deki 25. yılını 14. Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde coşkuyla kutladı. Zirvede Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, Türkiye perakende sektörünün geçmişten geleceğine dönüşümü konusunda önemli açıklamalarda bulundu.

Boyner, Türkiye’de faaliyet gösteren işletmeler için artık kur, faiz, kira ve ücret gibi temel maliyet kalemlerinin tahmin edilemez bir hal aldığını vurgulayarak, bu giderlerin kontrolünün kendilerinin dışında olduğunu belirtti.

Cem Boyner: Müşteriyle Kurulan İlişki Başarıyı Getiriyor

Cem Boyner, iş hayatına başladığı döneme ve Boyner grubun sektördeki konumuna ilişkin bilgiler verirken, şunları söyledi: “Perakende sektöründeki ilk deneyimim Osmanbey’deki mağazamızda yaşandı. Küçük yaşta ürünleri askıya asarak işe başladım. Ancak müşterilerle ilişki kurmaktan çekiniyordum. Bir müşteri bir cekete bakarken uzaktan babamın sesini duydum, ‘Oğlum, o ceket sen kımıldamazsan kendi kendini satmaz’ dedi. Aile olarak 80-85 yıllık bir perakende geçmişimiz var. Başından beri müşteri odaklı çalışıyoruz. İki gözümüz varsa biri ürün ve hizmette, diğeri müşteride olmalı.” şeklinde konuştu.

Boyner, işletmelerin en önemli 4 giderinin kur, faiz, ücretler ve kira olduğunu belirtirken, bu unsurların kontrolünün ellerinde olmadığının altını çizdi. “Kur, faiz, ücret ve kira gibi ana faktörler artık çantada keklik değil.” diyen Boyner, belirsizliklere dikkat çekti.

Cem Boyner: Belirsizlikle Başa Çıkmak İçin Müşteriyle İşbirliği Şart

Belirsizliklerden bahseden Boyner, “Hiçbir şeyi kestiremezsin bu ülkede. Şartlar sonsuza kadar zorlanmalı, müşteriyle işbirliği yapılmalı ve yaratıcı çözümler sunulmalıdır. Bir sorun karşısında beklemek yerine harekete geçmeliyiz. Kontrolümüz dışındaki unsurlara karşı müşteriyle birlikte hareket etmeliyiz.” şeklinde konuştu.

ECE Marketplaces CEO’su Joanna Fisher da zirvede “Ticari Gayrimenkulün Geleceğini Şekillendirmek” başlıklı bir konuşma yaptı. Fisher, Türkiye’deki yüksek enflasyonun sektör üzerindeki etkilerine değinerek belirsizliğin temel gündem maddesi olduğunu vurguladı.

Joanna Fisher: Belirsizlik Ortamında İstikrar Şart

Fisher, “Enflasyonun azalması olumludur ancak tüketicilerin geleceğe bakış açısını etkileyen belirsizlikler vardır. Tüketiciler, geleceği göremedikleri için harcamalarını kısıtlamaktadır. Perakende ve gayrimenkul sektörü istikrarlı ve pozitif bir ortama ihtiyaç duymaktadır.” değerlendirmesinde bulundu.

Related Posts

Kuzey Kore’de büyük bir internet kesintisi yaşandı

Kuzey Kore’de internet, cumartesi günü birkaç saat süren büyük bir kesintiye uğradı. Bu kesinti, hükümet web sitelerine ve resmi haber servislerine olan bağlantıyı keserek, içine kapanık ülkeyi siber alemden kopardı.

Ucuz Çinli araç devri sona ermek üzere: Türkiye de etkilenecek

Çinli yetkililer, BYD ve Xiaomi gibi elektrikli araç devlerinin yöneticilerini Pekin’e çağırarak otomotiv sektöründeki yıkıcı fiyat rekabetine son verilmesi için uyardı. Üreticilere maliyetin altında satıştan kaçınmaları ve tedarik zincirini zora sokacak uygulamalara son vermeleri istendi.

Biz tatlı tatlı yerken, onlar ilaç koyup halkı ‘uyutmuşlar’

Tarım ve Orman Bakanlığı, “Sağlığı Tehlikeye Düşürecek Gıdalar” listesini yeniledi. Güncel listede, bir çikolata ile takviye edici gıdada ilaç etken maddesi tespit edildi. İnsanların sağlıklı olmak için aldıkları takviye gıdada, bakanlığın …

Tayvan yıllık enflasyonunda gerileme

Tayvan’da yıllık enflasyon oranı Mayıs 2025’te yüzde 1,55’e gerileyerek son dört yılın en düşük seviyesine indi. Nisan ayında bu oran yüzde 2,03 olarak ölçülmüştü. Tayvan İstatistik Dairesi tarafından yayımlanan verilere göre, fiyat artışlarındaki …

Brent petrol geri çekildi

Brent petrolün varili 64,62 dolara gerilerken, fiyatlardaki düşüşte ABD’de artan stoklar ve Suudi Arabistan’ın Asya’ya yönelik petrol satışlarında indirime gitmesi etkili oldu.

Bayramda tüketimi 3 kat artacak: İşte güncel baklava fiyatları

Kurban Bayramı’nda günlük baklava tüketiminin 3 kat artarak 1750 tona ulaşması bekleniyor. Fiyatlar ise 600 ila 1600 TL arasında değişiyor.